V pátek 8. 11. 2024 od 12 hodin bude MÚ Chodov z provozních důvodů pro veřejnost uzavřen. Omlouváme se občanům za možné komplikace a děkujeme za pochopení.
03. Název životní situace
Zřízení věcného břemene (pozemkové služebnosti)
04. Základní informace k životní situaci
Věcná břemena (pozemkové služebnosti) jsou zřizována na pozemcích ve vlastnictví Města Chodov. Zřizují se dohodou smluvních stran, jsou úplatná a zdanitelná dle příslušné sazby DPH. Nejčastější pozemkové služebnosti jsou služebnosti inženýrských sítí – elektrické, vodovodní, kanalizační a plynovodní přípojky.
05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Podání písemné žádosti se specifikací požadavku žadatele spolu se snímkem z pozemkové mapy se zákresem, kde má být věcné břemeno (pozemková služebnost) zřízeno.
Žádost o zřízení věcného břemene (pozemkové služebnosti) musí obsahovat:
Žádost může být podána osobně na podatelně Města Chodov, Komenského 1077 nebo zaslána poštou na adresu: Město Chodov, Odbor správy majetku města, Komenského 1077, 357 35 Chodov.
Po zajištění potřebných podkladů je žádost předložena orgánům obce k projednání.
07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Podáním písemné žádosti včetně příloh osobně na podatelně Města Chodov, Komenského 1077 nebo zasláním poštou na adresu: Město Chodov, Odbor správy majetku města, Komenského 1077, 357 35 Chodov.
08. Na kterém úřadě můžete tuto životní situaci řešit
Město Chodov, Komenského 1077, 357 35 Chodov
09. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Město Chodov, Odbor správy majetku města, 1. patro, dveře č. 233
10. Jaké doklady a informace musíte mít s sebou
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádost o zřízení věcného břemene (pozemkové služebnosti) – formulář je k dispozici na webových stránkách města nebo na odboru správy majetku města.
12. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
hodnota náhrady za zřízení věcného břemene (pozemkové služebnosti) je stanovena v souladu s „Pravidly pro zřizování věcných břemen zatěžujících nemovitosti ve vlastnictví Města Chodov“ schválenými Zastupitelstvem města Chodova dne 18.6.2015 usnesením č.: 3Z-51-2015. Veškeré náklady spojené se zřízením věcného břemene (pozemkové služebnosti) hradí žadatel (vklad do katastru nemovitostí, geometrické zaměření atd.).
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
lhůtu pro vyřízení nelze jednoznačně stanovit – je závislá na jednání příslušných orgánů obce a zajištění potřebných podkladů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po vás požadovány
—
16. Můžete využít tuto elektronickou službu
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
18. Jaké jsou související předpisy
Pravidla pro zřizování věcných břemen zatěžujících nemovitosti ve vlastnictví Města Chodov.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky se neuplatňují, konečné rozhodnutí o zřízení věcného břemene je plně v kompetenci rady města.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení předepsaných povinností
Uplatnění smluvních sankcí sjednaných ve smlouvách.
21. Nejčastější dotazy veřejnosti na toto téma a odpovědi na ně
22. Další informace
Dále se můžete obrátit na:
odbor správy majetku města, majetkoprávní oddělení
Další informace najdete na www stránkách: www.mestochodov.cz
23. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě, a to
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá (orgán/útvar/funkce)
Odbor správy majetku města, majetkoprávní oddělení
26. Za správnost návodu odpovídá pan/paní
Kováříková Ilona
27. Návod je zpracován podle právního stavu ke dni
09. 03. 2017
28. Kdy byl návod naposledy aktualizován nebo ověřena jeho správnost
09. 03. 2017
29. Datum konce platnosti návodu
bez časového omezení
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení dané životní situace