03. Název životní situace
Úmrtí – vydání úmrtního listu
04. Základní informace k životní situaci
Vystavení úmrtního listu osoby, která zemřela v obci:
Chodov, Vintířov, Tatrovice, Vřesová
05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Pozůstalí členové rodiny.
Úmrtní list může matriční úřad vydat pouze:
06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Na Městském úřadu Chodov lze vyřídit úmrtí, ke kterým došlo v obcích: Chodov, Vintířov, Tatrovice a Vřesová.
Úmrtní list doporučujeme vyřizovat cca 7 dnů po úmrtí. Poskytovatel zdravotních služeb je povinen oznámit úmrtí matričnímu úřadu do 3 pracovních dnů od prohlídky těla zemřelého, popř. od provedení pitvy na listu o prohlídce zemřelého.
07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Úmrtní list lze vystavit po doručení potřebných dokladů oddělení matriky (osobně, zasláním poštou nebo po dohodě s pohřební službou, která doklady doručí příslušné matrice).
08. Na kterém úřadě můžete tuto životní situaci řešit
Na matričním úřadu příslušném podle místa úmrtí.
09. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
V případě úmrtí ve správním obvodu MěÚ Chodov – odbor školství, kultury a vnitřních věcí MěÚ Chodov.
10. Jaké doklady a informace musíte mít s sebou
Na oddělení matriky lze odevzdat další doklady zemřelého, např.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Formuláře nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Za vystavení prvního úmrtního listu se nehradí žádný správní poplatek.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Zápis do matriční knihy úmrtí a vystavení úmrtního listu je nutné provést do 30 dnů od obdržení podkladů, tj. od obdržení listu o prohlídce zemřelého.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po vás požadovány
Pozůstalý manžel/ka, partner/ka se dostaví na matriku, kde mu bude vydáno Potvrzení o změně údajů zapisovaných do OP, dále si ve lhůtě do 15 dnů požádá o vystavení nového OP.
16. Můžete využít tuto elektronickou službu
Pro vyřízení úmrtního listu nelze využít elektronickou službu.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení předepsaných povinností
21. Nejčastější dotazy veřejnosti na toto téma a odpovědi na ně
22. Další informace
Upozornění pro pozůstalého manžela / partnera, který je občanem ČR a v dosavadním občanském průkazu má uveden rodinný stav nebo údaj o registrovaném partnerství: Při vyřízení úmrtního listu je matriční úřad povinen oddělit pozůstalému manželovi / partnerovi vyznačenou část občanského průkazu. Platnost tohoto dokladu poté skončí automaticky uplynutím 45 dnů ode dne úmrtí manžela / partnera. Do 15 dnů ode dne skončení platnosti stávajícího občanského průkazu je pozůstalý manžel / partner povinen požádat o vydání nového občanského průkazu. Pokud o jeho vydání v dané lhůtě nepožádá, dopustí se přestupku, za nějž mu může být uložena pokuta až do výše 15.000
Dále se můžete obrátit na:
Další informace najdete na www stránkách:
23. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě, a to
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
Vdovský důchod se vyřizuje na Okresní správě sociálního zabezpečení.
25. Za správnost návodu odpovídá (orgán/útvar/funkce)
Městský úřad Chodov, odbor školství, kultury a vnitřních věcí.
26. Za správnost návodu odpovídá pan/paní
Hana Smutná
27. Návod je zpracován podle právního stavu ke dni
01. 01. 2024
28. Kdy byl návod naposledy aktualizován nebo ověřena jeho správnost
13. 03. 2024
29. Datum konce platnosti návodu
bez časového omezení
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení dané životní situace