03. Název životní situace
Změna místa trvalého pobytu
04. Základní informace k životní situaci
Místem trvalého pobytu se rozumí adresa pobytu občana v ČR, kterou si občan zvolí. Občan může mít jen jedno místo trvalého pobytu, a to v objektu, který je podle zvláštního právního předpisu označen číslem popisným nebo evidenčním, popř. orientačním a který je podle zvláštního právního předpisu určen pro bydlení, ubytování, nebo individuální rekreaci.
05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Splnění všech náležitostí uvedených v bodě 10.
07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Ohlášením změny místa trvalého pobytu na ohlašovně v místě nového trvalého pobytu.
08. Na kterém úřadě můžete tuto životní situaci řešit
Městský úřad Chodov
09. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Městský úřad Chodov, Komenského 1077, odbor školství, kultury a vnitřních věcí – evidence obyvatel (přízemí – dveře č. 104)
Úřední hodiny: pondělí a středa 8:00-11:30 a 12:30-17:00
10. Jaké doklady a informace musíte mít s sebou
Občan je povinen na ohlašovně v místě nového trvalého pobytu:
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Tiskopis „Přihlašovací lístek k trvalému pobytu“ je k dispozici na ohlašovně.
12. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Správní poplatek ve výši 50,- Kč uhradí občan v hotovosti na ohlašovně.
Za děti mladší 15 let se správní poplatek neplatí.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Do 30 dnů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po vás požadovány
16. Můžete využít tuto elektronickou službu
Změnu trvalého pobytu nelze ohlásit prostřednictvím elektronické služby.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o evidenci obyvatel“)
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Jestliže občan splní zákonné podmínky pro ohlášení změny trvalého pobytu, ohlašovna tuto změnu provede.
Zjistí-li se však při hlášení změny místa trvalého pobytu nedostatky v předkládaných dokladech nebo rozpory uváděných údajů s údaji v základním registru obyvatel nebo v informačním systému, vyzve ohlašovna občana k jejich odstranění. Pokud občan nedostatky ve stanovené lhůtě neodstraní, rozhodne ohlašovna o tom, že změna místa trvalého pobytu nebude zaevidována.
Proti rozhodnutí o nezaevidování změny místa trvalého pobytu lze podat odvolání.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení předepsaných povinností
Sankce nejsou stanoveny.
21. Nejčastější dotazy veřejnosti na toto téma a odpovědi na ně
22. Další informace
Dále se můžete obrátit na:
Další informace najdete na www stránkách:
23. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě, a to
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá (orgán/útvar/funkce)
Městský úřad Chodov, odbor školství, kultury a vnitřních věcí, evidence obyvatel.
26. Za správnost návodu odpovídá pan/paní
Hana Zapfová
27. Návod je zpracován podle právního stavu ke dni
21. 03. 2017
28. Kdy byl návod naposledy aktualizován nebo ověřena jeho správnost
21. 03. 2017
29. Datum konce platnosti návodu
bez časového omezení
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení dané životní situace