V pátek 8. 11. 2024 od 12 hodin bude MÚ Chodov z provozních důvodů pro veřejnost uzavřen. Omlouváme se občanům za možné komplikace a děkujeme za pochopení.
03. Název životní situace
Adresa pro doručování
04. Základní informace k životní situaci
Na písemnou žádost občana lze v evidenci obyvatel vést údaj o adrese, na kterou mu mají být doručovány písemnosti podle zvláštního právního předpisu.
05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Občan České republiky.
06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Občan na ohlašovně v místě svého trvalého pobytu písemně požádá o zavedení údaje o doručovací adrese do informačního systému evidence obyvatel.
07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace:
Podáním žádosti v listinné podobě, která musí obsahovat úředně ověřený podpis občana, což neplatí v případě, kdy občan podepíše žádost před zaměstnancem ohlašovny.
08. Na kterém úřadě můžete tuto životní situaci řešit:
Na městském (obecním) úřadě v místě svého trvalého pobytu.
09. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit:
Městský úřad Chodov, Komenského 1077, odbor školství, kultury a vnitřních věcí – evidence obyvatel (přízemí – dveře č. 104)
10. Jaké doklady a informace musíte mít s sebou:
Občan předkládá platný občanský průkaz, popř. cestovní doklad.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici:
Pro podání žádosti není právně závazný formulář, lze však využít tiskopis „Hlášení adresy pro doručování“, který je k dispozici na ohlašovně.
12. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit:
Poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení:
Ohlašovna zapíše údaj o adrese pro doručování písemností bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 3 pracovních dnů ode dne, kdy se o vzniku nebo změně skutečnosti související se zapsaným údajem dozví.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace:
Další účastníci nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po vás požadovány:
Další činnosti nejsou požadovány.
16. Můžete využít tuto elektronickou službu:
E-mail: podatelna@mestochodov.cz
Datová schránka: 8rfbnzc
Elektronickou službu lze využít - pokud má žádost formu datové zprávy, občan ji po vyplnění opatří zaručeným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb nebo dodá prostřednictvím datové schránky.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje:
Zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o evidenci obyvatel“).
18. Jaké jsou související předpisy:
- zákon č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů
- zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
- zákon č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, ve znění pozdějších předpisů.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují:
Opravné prostředky nejsou stanoveny.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení předepsaných povinností:
Sankce nejsou stanoveny.
21. Nejčastější dotazy veřejnosti na toto téma a odpovědi na ně:
22. Další informace
Dále se můžete obrátit na: podatelna@mestochodov.cz
Další informace najdete na www stránkách: Ministerstva vnitra ČR
23. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě, a to
24. Související životní situace a návody, jak je řešit:
25. Za správnost návodu odpovídá (orgán/útvar/funkce):
Městský úřad Chodov, odbor školství, kultury a vnitřních věcí, evidence obyvatel.
26. Za správnost návodu odpovídá pan/paní:
Miluše Vodáková
27. Návod je zpracován podle právního stavu ke dni:
04. 07. 2024
28. Kdy byl návod naposledy aktualizován nebo ověřena jeho správnost:
04. 07. 2024
29. Datum konce platnosti návodu:
Bez časového omezení
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení dané životní situace: