Výpis z Přehledu možných zdrojů rizik a analýzy ohrožení na území obce

KRIZOVÉ ŘÍZENÍ

Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností orgánů krizového řízení zaměřených na analýzu a vyhodnocení bezpečnostních rizik a plánování, organizování, realizaci a kontrolu činností prováděných v souvislosti s přípravou na krizové situace a jejich řešením, nebo ochranou kritické infrastruktury.

další pojmy:

  • krizovou situací je mimořádná událost podle zákona o integrovaném záchranném systému, narušení kritické infrastruktury nebo jiné nebezpečí, při nichž je vyhlášen stav nebezpečí, nouzový stav nebo stav ohrožení státu.
  • krizovým opatřením je organizační nebo technické opatření určené k řešení krizové situace a odstranění jejích následků, včetně opatření, jimiž se zasahuje do práv a povinností osob.

Orgány krizového řízení v obci

Starosta

  • zajišťuje připravenost obce na řešení krizových situací
  • za účelem přípravy na krizové situace a jejich řešení může zřídit krizový štáb obce jako svůj pracovní orgán
  • za krizové situace zajišťuje provedení stanovených krizových opatření v podmínkách správního obvodu obce; správní úřady se sídlem na území obce, právnické osoby a podnikající fyzické osoby jsou povinny stanovená krizová opatření splnit
  • plní úkoly stanovené starostou obce s rozšířenou působností a orgány krizového řízení při přípravě na krizové situace a při jejich řešení a úkoly a opatření uvedené v krizovém plánu obce s rozšířenou působností
  • odpovídá za využívání informačních a komunikačních prostředků a pomůcek krizového řízení určených Ministerstvem vnitra
  • v době krizového stavu starosta obce zabezpečuje varování a informování osob nacházejících se na území obce před hrozícím nebezpečím a vyrozumění orgánů krizového řízení, pokud tak už neučinil hasičský záchranný sbor kraje.
  • nařizuje a organizuje evakuaci osob z ohroženého území obce,
  • organizuje činnost obce v podmínkách nouzového přežití obyvatelstva a zajišťuje organizaci dalších opatření nezbytných pro řešení krizové situace

Obecní úřad

  • za účelem zajištění připravenosti obce na řešení krizových situací organizuje přípravu obce na krizové situace
  • poskytuje obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností podklady a informace potřebné ke zpracování krizového plánu obce s rozšířenou působností
  • vede evidenci údajů o přechodných změnách pobytu osob, pro kterou shromažďuje údaje, a předává údaje v ní vedené obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, v jehož správním obvodu se nachází
  • vede evidenci údajů o přechodných změnách pobytu osob za stavu nebezpečí, pro kterou shromažďuje údaje, a předává údaje v ní vedené obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, v jehož správním obvodu se nachází
  • podílí se na zajištění veřejného pořádku
  • plní úkoly stanovené krizovým plánem obce s rozšířenou působností a krizovým plánem obce při přípravě na krizové situace a jejich řešení
  • seznamuje právnické a fyzické osoby způsobem v místě obvyklým s charakterem možného ohrožení, s připravenými krizovými opatřeními a se způsobem jejich provedení.

Krizový štáb obce

  • krizový štáb obce zřídil starosta obce jako svůj pracovní orgán za účelem přípravy na krizové situace a jejich řešení
  • analyzuje vývoj krizové situace nebo mimořádné události a dokumentuje postup řešení
  • navrhuje způsoby řešení, postupy při ochraně obyvatelstva
  • soustřeďuje informace o stavu sil a prostředků, vede přehled o jejich nasazení
  • organizuje spojení s dalšími krizovými štáby
  • zabezpečuje informování veřejnosti
  • řídí se statutem a jednacím řádem Krizového štáb

 Složení krizového štábu města:

  • Patrik Pizinger, starosta města
  • Mgr. Luděk Soukup, místostarosta města
  • Ing. Marcela Kubicová, tajemnice Městského úřadu
  • Ing. Jiří Kiss, vedoucí odboru Městského záchranného systému (velitel jednotky požární ochrany)
  • Martina Svobodová, referent Městského záchranného systému, tajemnice Krizového štábu
  • Ladislav Staněk, velitel Městské policie
  • Ivan Hegeduš, velitel PČR OO Chodov
  • Mgr. Martin Mulač, ředitel HZS ÚO Sokolov
  • Rudolf Pocklan, jednatel Chodovských technicko-ekologických služeb

Pracoviště Krizového štábu
Telefon 352 352 177